Letadlo pro kategorii LSA
Letadlo určené pro turistiku, provoz v leteckých školách a půjčovnách. Hlavními kritérii při návrhu letadla bylo pohodlí posádky, snadné ovládání letounu, vysoká bezpečnost a kvalitní zpracování. Díky nadstandardní šířce 1,25 m a přirozené poloze sezení poskytuje pilotní prostor pohodlí i při dlouhých letech. Všechny ovládací prvky jsou výborně ergonomicky řešené a snadno dostupné z obou sedaček, takže vyžadují minimum pozornosti při ovládání.
Výborný podvozek umožňuje operovat i z méně kvalitních ploch. V provedení s motorem R 912 ULS (100Hp) lze letadlo provozovat i na kratších letištích. Díky výborným letovým vlastnostem je vhodné i pro letecký výcvik. Letadlo je připraveno pro instalaci vlečného zařízení pro vlekání větroňů.
NOVÉ: Letadlo je nyní možné zakoupit i ve formě stavebnice.
Konstrukce letadla je celokovová. Jsou použity nejkvalitnější materiály jako je letecký dural 6061 nebo ocel ASI 4130. Celé řízení je osazeno kuličkovými ložisky.
Trup, křídla i ocasní plochy jsou poloskořepinové konstrukce. Křídlo je opatřeno klapkou a křidélkem.
Podvozek je v provedení s ostruhovým kolem.
Montováno je řízení volantového typu nebo ovládání řídící pákou „knipl“, který ale zhoršuje pohodlí při nastupování.
Pohodlí v letadle zajišťuje velká kabina s šířkou 1,25 m, stavitelné sedačky s možností elektrického posunu a propracované rozmístění všech ovladačů, odzkoušené na našich předešlých projektech.
O pohon letadla se stará osvědčený motor Rotax 912, který se záchranným raketovým systémem zaručuje letadlu velkou míru spolehlivosti a bezpečnosti.
Palivové nádrže na 80 l má letadlo Irbis umístěno v křídlech.
Rozpětí křídel | 9,0 m |
---|---|
Celková délka | 6,48 m |
Šířka kabiny (oblast ramen) | 125 cm |
Provozní násobky | +4 g / -2 g |
Maximální vzletová hmotnost | 600 kg |
Užitečné zatížení | až 270 kg |
Maximální hmotnost zavazadel | 20 kg |
Objem palivových nádrží | 2 x 40 l |
Cestovní rychlost | 140-200 km/h |
---|---|
Nepřekonatelná rychlost | 245 km/h |
Pádová rychlost (čistá konfigurace) | 81 km/h |
Pádová rychlost (přistávací konfigurace) | 72 km/h |
Stoupavost | min 3 m/s |
Motor | Rotax 912 / 915 |
---|---|
Maximální výkon | 100 / 140 HP |
Palivo | automobilový bezolovnatý nebo AVGAS 100LL |
Vrtule | třílistá kompozitová nebo dřevěná, stavitelná na zemi nebo za letu |
K zakoupenému letadlu nabízíme pilotní výcvik podle osnov Letecké amatérské asociace. Ve výcviku klademe důraz na individuální přistup, rozvržení výcviku je plně podřízeno individuálním časovým možnostem každého žáka. Trváme na tom, že cílem výcviku je co nejlepší příprava žáka na samostatnou pilotní kariéru, získání adekvátních znalostí, návyků a schopnosti správně se rozhodovat, nikoli jen získání průkazu. Výcvik probíhá zpravidla z letiště Zlín – Štípa, které je svou polohou a celkovým řešením ideální lokalitou.