Letadlo pro kategorii 600 kg
Naším prvním projektem bylo letadlo Scout, které svými tvary Scout připomíná slavné doby československého poválečného letectví a jedinečným způsobem spojuje dědictví tradiční české letecké konstrukční školy s nejmodernějšími konstrukčními a výrobními prostředky. Osloví především piloty s vyhraněným vkusem pro klasická letadla poválečných let.
Hlavními kritérii při návrhu bylo pohodlí posádky, snadné ovládání letounu, vysoká bezpečnost a kvalitní zpracování. Díky nadstandardní šířce a výšce kabiny, polohovatelným pedálům a přirozené poloze sezení poskytuje pilotní prostor pohodlí i při dlouhých letech. Do letadla se díky do předu se odsouvající kabině snadno nastupuje, proto je Scout vhodný i pro rozměrnější a méně pohyblivé piloty. Všechny ovládací prvky jsou výborně ergonomicky řešené a snadno dostupné z obou sedaček, takže vyžadují minimum pozornosti při ovládání.
Výborný podvozek umožňuje operovat i z méně kvalitních ploch. V provedení s motorem R 912 ULS (100Hp) lze Scouta provozovat i na kratších letištích. Díky výborným letovým vlastnostem je vhodný i pro letecký výcvik.
Konstrukce letadla je celokovová s použitím nejkvalitnějších materiálů jako je letecký dural 6061 nebo ocel ASI 4130. Většina částí řízení je osazeno kuličkovými ložisky.
Trup, křídla i ocasní plochy jsou poloskořepinové konstrukce. Křídlo je opatřeno klapkou a křidélkem.
Podvozek je s příďovým kolem.
Standardně je montováno řízení řídící pákou „knipl“
Pohodlí v letadle zajišťuje velká kabina s šířkou 1,2 m, stavitelné pedály nožního řízení a propracované rozmístění všech ovladačů, odzkoušené na našich předešlých projektech.
O pohon letadla se stará osvědčený motor Rotax 912, který se záchranným raketovým systémem zaručuje letadlu velkou míru spolehlivosti a bezpečnosti.
Rozpětí křídel | 9,6 m |
---|---|
Celková délka | 6,78 m |
Šířka kabiny (oblast ramen) | 120 cm |
Provozní násobky | +4 g / -2 g |
Maximální vzletová hmotnost | 600 kg |
Užitečné zatížení | 250 kg |
Maximální hmotnost zavazadel | 20 kg |
Objem palivových nádrží | 2 x 45 l |
Cestovní rychlost | 160-200 km/h |
---|---|
Nepřekonatelná rychlost | 260 km/h |
Pádová rychlost (čistá konfigurace) | 81 km/h |
Pádová rychlost (přistávací konfigurace) | 72 km/h |
Stoupavost | Min 5 m/s |
Motor | Rotax 912 UL / ULS / iS |
---|---|
Maximální výkon | 80 / 100 hp |
Palivo | automobilový bezolovnatý nebo AVGAS 100LL |
Vrtule | třílistá kompozitová nebo dřevěná, stavitelná na zemi nebo za letu |
K zakoupenému letadlu nabízíme pilotní výcvik podle osnov Letecké amatérské asociace. Ve výcviku klademe důraz na individuální přistup, rozvržení výcviku je plně podřízeno individuálním časovým možnostem každého žáka. Trváme na tom, že cílem výcviku je co nejlepší příprava žáka na samostatnou pilotní kariéru, získání adekvátních znalostí, návyků a schopnosti správně se rozhodovat, nikoli jen získání průkazu. Výcvik probíhá zpravidla z letiště Zlín – Štípa, které je svou polohou a celkovým řešením ideální lokalitou.